Passat B8 Alltrack – wersja poliftowa

Volkswagen B8 Alltrack w wersji poliftowej, to podniesione kombi o prześwicie wynoszącym 175 milimetrów produkowane od roku 2019. Samochód ten ma pięciodrzwiowe nadwozie o długości całkowitej wynoszącej prawie cztery metry i osiemdziesiąt centymetrów, a pod jego maską może pracować silnik 2.0 TSI o mocy 272 koni mechanicznych. W przypadku poliftowej odmiany Variant można spotkać jeszcze opcje z silnikiem 1.5 TSI EVO o mocy 150 koni mechanicznych, ale wersja Alltrack to już tylko silnik 2.0 TSI, w którego przypadku trzeba dbać o czystość oleji i zdaniem wielu mechaników wymieniać go co jakieś 10 000 kilometrów.

Należy też co jakiś czas kontrolować jego stan, bo te silniki nawet we wzorowym stanie technicznym potrafią nieznacznie pić olej. Volkswagen Passat B8 Alltrack w wersji poliftowej to też silnik 2.0 TDI o mocy 190 koni mechanicznych, czyli sprawdzony silnik wysokoprężny znany tez z innych modeli marki Volkswagen. Samochód ten ma też bagażnik o pojemności 639 litrów, który po złożeniu tylnych oparć rośnie do pojemności 1769 litrów. Pojemność ta jest bardzo dobrą, ale jeśli chodzi o manewrowanie po zatłoczonym parkingu przy centrum handlowym, to lepiej wybrać inne kombi, czyli postawić na Golfa generacji siódmej w wersji Variant.

Ten samochód to też kombi o pojemnym bagażniku i na dokładkę promień skrętu typowy dla pojazdu kompaktowego. Kluczowe znaczenie ma też i to, że ten Golf ma też nadwozie krótsze o prawie dwadzieścia centymetrów. Jednak poliftowy Passat B8 Alltrack to też wnętrze już bardziej pasujące do limuzyny klasy średniej, czyli to nadal nie takie wnętrze jak w najnowszym Audi A6, ale wygląda znacznie ciekawiej od wnętrza Passata B6 i dlatego może się podobać, a detale wnętrza wykonane z taniego tworzywa zapewne za jakieś kilka lat będą też dostępnymi pod postacią tanich zamienników produkcji wschodniej, dzięki którym naprawy wnętrza staną się tanimi.

Problem pojawi się dopiero wtedy gdy posiadać takiego Passata będzie chciał się pozbyć przetarcia z siedziska fotelu kierowcy.